Ce concluzii a relevat un studiu privind consumul de alcool si emotiile

Cel mai mare studiu care a analizat modul in care diverse bauturi alcoolice afecteaza emotiile, realizat in Marea Britanie, concluzioneaza ca persoanele care prefera produsele spirtoase au o predispozitie mai mare spre depresie si plans subit, in comparatie cu cele care consuma bere sau vin, informeaza The Telegraph.

Potrivit The Telegraph, aproximativ 30.000 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani au participat la un sondaj in cadrul caruia au oferit detalii cu privire la modul in care consumul de vin rosu sau alb, de bere si de bauturi spirtoase ii afecteaza, indiferent daca beau aceste produse alcoolice acasa sau atunci cand ies in oras.

Consumul de bauturi spirtoase prezinta un risc mai mare de a scoate la suprafata emotii negative in comparatie cu celelalte tipuri de bauturi alcoolice, conform studiului realizat de Public Health Wales.

Aproape o treime dintre consumatorii de bauturi spirtoase au asociat acest obicei cu agresivitatea, in comparatie cu persoanele care preferau vinul rosu, doar 2,5% dintre acestia din urma experimentand astfel de sentimente, scrie si Agerpres.

In mod similar, aproape o treime dintre persoanele care beau bauturi spirtoase au declarat ca acestea le faceau mai ”plangacioase”, spre deosebire de procentul de 17% inregistrat in cazul consumatorilor de vin rosu si de procentul de 9% asociat persoanelor care optau pentru bere sau vin alb.

Bauturile spirtoase au fost de asemenea mai putin asociate cu senzatia de relaxare, doar 20% dintre consumatori declarand ca ginul, votca si whisky-ul ii ajutau sa se calmeze.

In comparatie, peste o jumatate dintre cei care preferau vinul rosu au declarat ca se simteau mai relaxati dupa ce consumau aceasta bautura, aceeasi senzatie fiind resimtita si de 50% dintre persoanele consumatoare de bere.

”Timp de secole, istoria romului, a ginului, a votcii si a altor bauturi spirtoase a fost asociata cu violenta si este adevarat ca bauturile spirtoase sunt mult mai mult asociate cu efectul lacrimogen”, a declarat profesor Mark Bellis, director de politici in cadrul Public Health Wales, conform surselor mentionate.

Totusi, acest studiu a relevant si ca sase din zece repondenti au declarat ca au resimtit o crestere a nivelurilor de energie si incredere in urma consumului de bauturi spirtoase.  De asemenea, patru din zece au marturisit ca bauturile alcoolice ii faceau sa se simta mai atragatori.

”Perceperea emotiilor pozitive ar putea fi asociata cu promovarea experientelor pozitive (asociate alcoolului) prin publicitate si media. Emotiile experimentate pot avea de asemenea legatura cu momentul in care alcoolul este consumat, cu procentul de alcool din fiecare tip de bautura si cu diversii compusi care se regasesc in diferite bauturi”, au notat autorii studiului publicat in jurnalul BMJ Open, conform Agerpres.

”Intelegerea emotiilor asociate consumului de alcool este imperativa pentru abordarea abuzului de alcool, aceasta oferind informatii cu privire la tipurile de emotii care influenteaza alegerea unei bauturi in cadrul unor categorii diferite de populatie”, se mai arata in concluziile cercetarii.